שיווק באינטרנט
מאז המצאת הגלגל, לא חווה העולם המצאה גדולה כמו רשת האינטרנט. הרשת, אשר אינה יודעת גבולות, פיזיים מדינים או זמניים (היא זמינה 24 שעות, 7 ימים בשבוע) שינתה את פני העולם, היא שינתה את הדרך שבה בני אדם מתקשרים, משתפים מידע, לומדים, עובדים וכו... הרשת הפכה להיות חלק אינטגרלי בחברה האנושית.
אחד השינויים הגדולים שהרשת הביאה עימה הוא בתחום הצרכנות. הרשת, אשר זמינה 24 שעות ו 7 ימים בשבוע ואינה יודעת גבולות, הפכה לכלי שיווק מעולה עבור ספקים וכלי שימושי בידי הצרכנים. שיווק באינטרנט ו קניות ברשת הן התופעות הגדולות ביותר של העשור הנוכחי, תופעות אשר גדלו בקצב מסחרר ושל על פי אנליסטים רק ימשיכו לגדול בעתיד.
בהתאם לכך שיותר ויותר צרכנים מחלטים לבצע קניות ברשת, כך יותר יותר ספקים מחלטים לשווק את סחורתם. שיווק באינטרנט מכיל בתוכו שלל יתרונות:
שיווק באינטרנט מאפשר לכוון את המוצר בדיוק לצרכן המתאים. אתרים מסוימים לומדים להכיר את המשתמשים שלהם (למשל, מנועי חיפוש ורשתות חברתיות) וע"י כך יודעים להתאים את הפרסומת המתאימה לצרכן המתאים, בנוסף שיווק באינטרנט מאפשר למשווק לבחור בדיוק באיזה אתר תוצג הפרסומת שלו, לדוגמה, אם יש לך חנות אופניים, תוכל לבחור להציג את הפרסומת שלך באתר אשר מדווח על חדשות מעולם האופנים. שיווק שכזה מאפשר למשווק להגיע בדיוק לצרכן המתאים ולא לבזבז זמן וכסף יקרים לריק.
שיווק באינטרנט מאפשר בדיקה יעילה של הצלחת הקמפיין, באופן קל יחסי יכול המשווק לדעת עד כמה הקמפיין שלו מצליח, קל מאוד לבדוק את מספר האנשים אשר נכנסים לאתר שלך, מאיכן הם נכנסים, איזה פרסומת עובדת ואיזה לא.
שיווק באינטרנט מאפשר עבודה גלובלית, גם אם אתה נמצא כרגע בסין או בארצות הברית, זה לא מפריע לך לשווק את המוצרים שלך בישראל או בשוודיה, האינטרנט כאמור אינו מוגבל בגבולות מדיינים
שיווק באינטרנט הוא זול במיוחד, הצורך בעובדים נמוך הרבה יותר מאשר ב"חנות פיזית", אין צורך בהחזקה של חנות גדולה (לפעמים מחסן בו תוחזק הסחורה, זה כל מה שצריך), והוא אף עובד 24 שעות ו 7 ימים בשבוע
מובן ששיווק באינטרנט אינו בהכרח דבר פשוט ויש לעשות אותו בצורה נכונה וחכמה, שכן התחרות היא גדולה.
היום, כאשר צרכן רוצה לבצע קניות ברשת מוצגים בפניו עשרות ומאות מוצרים משלל משווקים. תאר לעצמך שאתה מעוניין להקים עסק, חנות. אתה יכול להקים את החנות בתוך אזור נטוש, בפינה שאיש כמעט אינו מגיע, האם הסיכוי שהעסק שלך יצליח גדול? לא. זה בדיוק מה שקורה לרבית מן העסקים אשר בוחרים לשווק את מוצריהם ברשת, הם "נבלעים" בתור ים המתחרים.
כאן נכנס לחשבון קניון אינטרנט. במקום לפתוח את עסקיך באיזושהי פינה חשוכת אדם, האם לא תעדיף להקים אותה בתוך קניון? הרי הקניון משווק את עצמו, הוא מוכר לצרכנים כמקום גדול בו הם יודעים שהם יוכלו למצוא את אשר הם חפצים בו. כאשר החנות שלך נמצאת בתוך קניון אינטרנט הסיכוי של הצרכן להגיע אילך גבוה הרבה יותר.
בנוסף חשוב לזכור, שאף על פי שכיום קניות ברשת הפכו לדבר שבשגרה, צרכנים רבים עדיין חוששים להפקיד את פרטיהם בידי "עסקים לא מוכרים". כשם שהצרכן עלול לחשוש מלקנות מחנות אשר שוכנת באיזושהי פינה באזור חשוך אדם ויעדיף לקנות דברים מחנות מוכרת ששוכנת באזור מוכר כגון קניון, בדיוק כך הם פני הדברים בעולם ווירטואלי בו קניון האינטרנט מוכר כמקום אמין לביצוע קניות.
לסיכום, שיווק באינטרנט מהווה היום חלק חשוב של כמעט כל עסק שצריך לשווק את עצמו, עם זאת חשוב לעשות זאת בצורה נכונה וחכמה.